Find free lists

News sites all over the world

Sites for news on the Net
Site Name Address Country of Origin Notes for the language learner Description
BBC Arabic UK The go to source for news. Articles generally use simple vocab and are therefore perfect for the beginning learner. The BBC World Service is the world's largest international broadcaster, broadcasting in 27 languages to many parts of the world via analogue and digital shortwave, internet streaming and podcasting, satellite, FM and MW relays. It is politically independent (by mandate of the Agreement providing details of the topics outlined in the BBC Charter), non-profit, and commercial-free.
AlJazeera Qatar Most important Arabic broadcaster. It's stereotyped as sensational and that is justifiable. Lots of great video content, including documentary and discussion, with transcripts. AlJazeera literally, "The Island," abbreviating "The [Arabian] Peninsula"[note]) (also Aljazeera or JSC [Jazeera Satellite Channel]) is headquartered in Doha, Qatar. Initially launched as an Arabic news and current affairs satellite TV channel with the same name, Al Jazeera has since expanded into a network with several outlets, including the Internet and specialty TV channels in multiple languages. Al Jazeera is accessible in several world regions and is owned by Qatar Media Corporation.
AlArabiya UAE The second biggest Arabic news broadcaster. Cleaner interface than Aljazeera, but less content. Check out the morning show in the videos section. AlArabiya is an Arabic-language television news channel. Launched on March 3, 2003, the channel is based in Dubai Media City, United Arab Emirates, and is partly owned by the Saudi broadcaster Middle East Broadcasting Center (MBC).
Euronews France It provides transcripts of all videos and very accurate translations, but the broadcasts only go to a certain level. Great resource for those just beginning to learn to follow the news, though be warned that some of the translations are rushed and there will be errors. Euronews is a pan-European multilingual news television channel launched on 1 January 1993 in Lyon. It covers world news from a European perspective, and is available in ten languages.
Asharq Alwasat UK Great for opinion and editorials. There is definitely good level 3 content here. an Arabic international newspaper headquartered in London. A pioneer of the "off-shore" model in the Arabic press, the paper is often noted for its distinctive green-tinted pages.[2] The New York Times in 2005 called Asharq Al-Awsat "the oldest and most influential in the region." Although published under the name of a private company, the Saudi Media Research Group, the paper was founded with the approval of the Saudi royal family and government ministers, and is noted for its support of the Sa
CNN Arabic USA Decent, but has the same content issues as other American news outlets… But who doesn't enjoy a few dozen funny pet videos. Cable News Network (CNN) is a U.S. cable news channel founded in 1980 by Ted Turner.[1][2] Upon its launch, CNN was the first channel to provide 24-hour television news coverage,[3] and the first all-news television channel in the United States
Russia Today Russian News is pronounced in good MSA and it has lots of interesting documentaries. It's a great change of pace. RT, previously known as Russia Today, is a global multilingual television news network based in Russia and funded by the Russian government.
CNTV Arabic China The Fox News of Arabic Language broadcasters. Their international coverage will get you riled up if you like America. News videos are presented in a convenient format (all on one page), and China goes to the trouble of training their linguists to speak perfect MSA, so their discussion shows are great for new learners (slow, well-pronounced, and with limited vocab), there are lots of interesting documentaries though they tend to be incongrously dubbed into Egyptian dialect. Check out the Instruc China Central Television or Chinese Central Television, commonly abbreviated as CCTV, is the major state television broadcaster in mainland China. CCTV has a network of 19 channels broadcasting different programmes and is accessible to more than one billion viewers. Most of its programmes are a mixture of documentary, comedy, entertainment, and drama, the majority of which consists of Chinese soap operas and entertainment. This station is one of the official outlets of the Chinese government, an
France 24 France Good Discussion shows, but other content is not particularly inspiring. France 24 is an international news and current affairs television channel. The service is aimed at the overseas market, similar to BBC World News, DW-TV, NHK World and RT, and broadcast through satellite and cable operators throughout the world.
AlAhram Egypt Focus on Egypt. Egypt's most important news outlet. "The Pyramids" founded in 1875, is the most widely circulating Egyptian daily newspaper
Kol Israel Israel The Israeli perspective The Voice of Israel is Israel's public domestic and international radio service, operated as a division of the Israel Broadcasting Authority.
ENTV Algeria Focus on Algeria The Algerian national public television network. The group manages the television channel with the same name, Canal Algérie and Algérie 3 (Thalitha TV)
DW-TV,,613,00.html Germany Germany has a state news site? Germany's international broadcaster. The service is aimed at the overseas market, similar to NHK World, France 24 and Russia Today, and broadcast through satellite and cable operators throughout the world. It broadcasts news and information on shortwave, Internet and satellite radio in 30 languages (DW Radio).
NHK Japan If you were surprised that Japan produces an Arabic news site, you will not be surprised at the lack of quality content and the shoddy interface. NHK World is the international broadcasting service of NHK (Nippon Hōsō Kyōkai - Japan Broadcasting Corporation), Japan's public broadcaster. The service is aimed at the overseas market, similar to BBC World, DW-TV, France 24 and Russia Today, and broadcast through satellite and cable operators throughout the world.
AlAlam Iran The Iranian Perspective Al-Alam is an Iranian Arabic satellite TV station. The network's political coverage tends to be the most popular; however, other subjects, such as commentaries, analysis, business and sports also get a share of the audience. Programs are broadcast for over 300 million Arabic-speaking people around the world, with large audiences in the Persian Gulf and Mediterranean regions. The satellite channel can be received in five continents.
AlHurra USA The poor man's BBC, this is the US's government sponsored news outlet to the Arab world.. Decent content and with the added fun that it is potentially illegal to watch in the United States. United States-based satellite TV channel, sponsored by the U.S. government.[1] It began broadcasting on February 14, 2004 in 22 countries across the Middle East. U.S. government sources generally refer to the channel as Al-Hurra. Like all forms of U.S. public diplomacy, the station is forbidden from broadcasting itself within the U.S. under the 1948 Smith-Mundt Act concerning the broadcast of propaganda.


Related Lists  Related Lists

No results were found


Similar categories lists 

  • Data of Rape counts by the UNODC

    Data - Sexual violence - United Nations Office on Drugs and Crime. Rape at the national level, number of police-recorded offences. Definition: a rape means sexual intercourse without valid consent. (UN-CTS M3.4)

    by:  >>  News and Society  27/05/2012  Watch Watch  
  • Dave Greens

    Index of Worldwide Gun Rights

    Numerical index by Free Existence that claims to measure the legality of gun ownership and use around the world. Yemen (9) had the most liberal firearm laws. The most restrictive gun laws could be found in Uganda - 0.0 due to its outright bans on private firearm ownership

    by: Dave Greens >>  News and Society  16/08/2012  Watch Watch  


More lists from this publisher 

No results were found